środa, 23 lipca 2008

Biegnąc z Sabatonem w słuchawkach...

Będą nogi boleć jutro, czy nie? W każdym razie Pies z którym biegłam ostro protestował, i usiłował na mnie wskakiwać niczym Scooby-Doo, a że bydlę ciężkie jest, trzeba było wracać :)



Ostatnimi czasu już bieganie nie męczy mnie tak jak kiedyś, może dlatego, żę biegam ze słuchawkami na uszach, i bardziej myślę o muzyce, niż o tym, jak daleko jestem od domu, i jak brdzo jest pod górkę. Ostatnio kiedy biegam, przerabiam dyskografię Sabatonu.

Sabaton – szwedzka grupa muzyczna wykonująca power metal. W 2007 r. uznana za najlepszy zespół hardrockowy w Szwecji. Tematyka utworów jest powiązana z wojną, w szczególności z II wojną światową. (za Wikipedią)

Zespół został założony w 1999r, wydał 5 płyt, ostatnia, "The Art of War" ukazała się w tym roku. Oprócz utworów (o tematyce jak zwykle, wojennej) zawiera cytaty z tytułowego dzieła (Sun Tzu, "Sztuka Wojny"). Ciekawostką dl Polaków jest utwór "40:1", którego tekst opowiada o Bitwie na linii Wizny. Jesienią zespół odwiedzi Polskę, niestety, koncert we Wrocławiu odwołano, odbędą się za to koncerty w Krakowie i Warszawie. Muzycznie nie są może zbyt skomplikowani i odkrywczy, ale ich muzyka ma tego "kopa", obfituje w ciekawe linie melodyczne i dobrze jej się słucha.

A oto jeden z kawałków z ostatniej płyty - Ghost Division, na temat 7 dywizji pancernej gen Rommla (mój hit ostatniej sesji i nauki do egzaminu ze statyki...)









Brak komentarzy: