niedziela, 23 sierpnia 2009

Therion - Nifelheim

Czasem bywa dziwnie. Np jak w przypadku tego kawałka. Dawno, dawno temu, kiedy płyta "Secret of The runes" była jeszcze młoda, bardzo przypadł mi do gustu. Irytowało mnie jedynie okrutnie to, że totalnie nie wiem o co w nim chodzi, a tego nie lubię. Ok, wstęp po angielsku niby jest, ale to za mało. Szukałam po necie, ale jedyne miejsce gdzie znalazłam tłumaczenie na "cywilizowany" język, to oficjalny fanklub, oczywiście dostęp tylko dla członków. Nie powiem. Zirytowało mnie to. Pogroziłam paluchem, i stwierdziłam "ja i tak qr... kiedyś to obadam". Na pogróżkach się skończyło, po jakimś czasie albumu słuchałam jakoś rzadziej aż w ogóle zarzuciłam, i owa nieznajomość tekstu już mnie tak nie frapowała.
Ostatnio ni stąd ni z owąd, zachciało mi się posłuchać "Secret...". Przypomniawszy sobie owe rozterki, z przyjemnością zagłębiłam się w lekturze tekstu (że też wcześniej nie wpadło mi to do głowy?). Co wyczytałam to zamieszczam... Po naszemu :) (a nuż ktoś inny ma podobne rozterki a szwedzkiego się nie tyka?).



Nifel na północy
Nifel na północy
Nifel na północy
Nifel na północy

Giganci na północy
maszerują przed siebie
stworzeni ze szronu,
światła gęstych mgieł
wstają z wód Hvergelmira
ich ciała są ciężkie
a krok zdecydowany

Mglisty świat pod Helheim
Miejsce umarłych pod Helheim
Mglisty świat pod Helheim
Miejsce umarłych pod Helheim

Smok Nidhogg tutaj podgryza nasze Drzewo
11 rzek zimna wypływa z tej krainy

Heil Nifel!

Nastrand Nastrand
Nastrand Nastrand

Nifelheim Nifelheim
Nifelheim Nifelheim

Zawieramy przyjaźń z siarczystym mrozem,
i z mgłami na północy omiatającymi nasze ciało

Jörmundgang! Nidhögg!


Brak komentarzy: